Zadnja leta spletna prodaja noro narašča saj se je skoraj vse že preselilo na spet. Na spletu lahko dejansko res vse prodajamo, tudi tisto kar v fizični trgovini ne moremo. Če vzamemo na primer trenerja za osebno rast. Lahko svojo storitev prodaja v fizični trgovini? Ne, ne more tega dati na polico. Prav tako jaz izdelave spletne strani ali trgovine ne morem postavit na polico in se seveda poslužujem prodaje preko spleta. Poleg spletne prodaje je moj drugi najljubši prodajni kanal TELEFON.

Jaaaa, telefonska prodaja, ki je marsikomu bav bav, je meni top!

Zakaj tako ljubim telefonsko prodajo? Vprašaj se sam/a, kdaj boš prej odprl/a mail, ko sva že govorili po telefonu in sva se dogovorili, da ti ponudbo pošljem na email ali, če ti samo pač kar tko od nekje prileti moj mail.

Ja, saj se mi zdi kakšen je odgovor.

Da pa ne bo kdo narobe razumel email marketing je odličen in se ga tudi sama poslužujem. Ima kar nekaj drugih prednosti ampak o tem drugič.

Če si med tistimi, ki ti telefonska prodaja ne leži in ne veš kako se je lotiti imaš dve možnosti. Prva je, da najameš klicni center, za to sem ti tudi jaz na voljo. Druga možnost pa, da najameš nekoga, ki bo tebe in tvojo ekipo vpeljal v to. Tukaj ti priporočam Tanjo Murgič. Več o Tanji lahko vidiš tukaj. Prav tako si lahko preneseš njen priročnik z kar 24imi nasveti za uspešen klic. Priročnik je sicer plačljiv imate pa 2 brezplačna nasveta. Priročnik je na voljo v obliki e-knjige (v formatu mobi in ePub). Uvozi mobi datoteko v aplikacijo eBoox in uživaj v prilagojenem branju za male zaslone!

Aplikacija je brezplačna in je na voljo za iOS in Android. Link do priročnika najdeš tukaj.

No, da se vrnemo k prvotni temi, in sicer v tem blogu vam razkrijem nekaj načinov/nasvetov, kako uspešno prodajati na spletu.

Prvi korak do uspeha je enostavna, tehnično brezhibna spletna trgovina, ki ponuja jasne informacije in omogoča hiter nakup v nekaj klikih. Pri nakupu naj obiskovalec izpolni podatke, ki jih nujno potrebuješ, da lahko zaračunaš in odpošlješ blago ali storitev in nič več. Ne zahtevaj milijon podatkov, ki jih ne potrebuješ, saj s tem odvrneš stranko od nakupa.

Tudi tebi se ne da izpolnjevati 10 min neki obrazec samo zato, da si kupiš nogavice, a ne?

Pravila:

  • Kratka nakupna pot
  • Ne zahtevaj registracije ob prvem nakupu
  • Navigacija strani naj bo jasna

Predlagam ti, da preveriš svojo stran tako, da se postaviš v vlogo kupca in opraviš nakup v svoji trgovini. Malo bodi pozoren/a na čas.

Drugi korak k uspehu je delo. Uspešen je tisti, ki dela. Začetek spletne prodaje je enak začetku kateraga koli posla. Zahteva ogromno dela. Žal, ni dovolj samo to, da imaš na videz lepo in privlačno spletno trgovino. Najprej moraš delati na prepoznavonsti, da pridobiš obiskovalce, katerim boš ponudil/la vrhunski izdelek ali storitev, ki bo rešil njihov problem, odpravil bolečino obiskovalca (pri tem ne mislim samo na fizično ali psihično bolečino).

Kupcev je na milijone, prav tako ponudnikov zato poudari prednosti svojega izdelka/storitve. Pomagaj obiskovalcem, svetuj jim, bodi jim na voljo, komuniciraj z njimi, saj več časa in truda vložiš v promocijo, več prodaš (dosegljivost, komuniciranje, svetovanje … vse to je del marketinga).

Naj vas ne razočara, da uspeha mogoče v prvem mesecu ne bo, nič hudega. Uspešna spletna prodaja se ne zgradi čez noč, ni šprint, je maraton.

Naslednji korak je izbira prave niše. Na spletu res dejansko lahko vse prodajamo. Razišči trg, preglej konkurenco. Ugotovi, kako lahko izboljšaš svoje izdelke/storitve, da kupcu ponudiš čim boljšo rešitev. Če prodajaš storitve, preračunaj in ovrednoti svoje znanje in čas vložen vanga, opiši in povej obiskovalcem, zakaj bi ravno tvojo storitev kupili, zakaj je to boljše zanje … Če gre za fizične produkte pa je potrebno pri postavitvi cene upoštevat nabavno ceno oz. ceno izdelave, skladiščenje, svoj čas, zaposlene, pri uvozu pa še carino.

Zdaj pa pride res dejansko garanje, in sicer promocija. Kljub čudovitim izdelkom/storitvam brez promocije ne bo uspeha. Kot velja za fizično trgovino, da, če hočemo imeti dober promet, mora biti trgovina na dobri lokaciji, da bo čim večje število ljudi šlo mimo in se seveda tudi ustavilo ter opravilo nakup, isto pravilo je za spletno prodajo, čim večje število ljudi jo mora videti. In kako ljudje kupujejo na spletu? Sprašujejo po različnih skupinah, vprašajo za priporočila na Facebooku, iščejo v Googlu po ključnih besedah … V promocijo bo treba vložiti ogromno časa in denarja. Žal brez dela in brezplačno spletna prodaja ne bo stekla. Zdaj bo marsikdo rekel pa saj dam vsak mesec v Facebook boostanje 200,00 eur pa ni učinka. Seveda ne. Prvo, ker za resno oglaševalsko kampanjo objave ne booostaš, drugo, ker je znesek prenizek.Ne moreš pričakovati, da boš za 200,00 eur zaslužil 10.000,00 eur. Ne gre. Za 10.000,00 eur zaslužka bo treba vložiti vsaj 3.000,00 eur (tretjino približno). Poleg tega je treba delati tudi na organskih zadetkih in s pomočjo blogov pripeljati obiskovalce na stran. Za večji obisk strani pa svoj blog distribuiraj s pomočjo emajl marketinga.

Poudarim pa še enkrat, ne bo šlo čez noč, zato ne obupaj, vsak od nas mora približno 6x videti oglas, da se odloči za nakup, ampak ko se stranka odloči in kupi pri tebi, če boš upošteval/a zgoraj napisano, imaš redno stranko, ki se bo vračala.

Srečno.

Martina I.