fbpx

Živimo v času, kjer si oglaševanja brez pomoči digitalnih kanalov, preprosto ne moremo predstavljati. Pri takšni vrsti oglaševanja sicer prevladujejo družbena omrežja, a je e-mail še vedno zelo pomemben faktor. E-pošto uporablja kar 94 % uporabnikov interneta, družbena omrežja pa uporablja glede na e-pošto, le majhnih 61 %. Kar pomeni, da e-pošto uporablja kar 23 % več uporabnikov interneta kot družbena omrežja.

E-poštni marketing je v bistvu uporaba e-pošte za promocijo želenih izdelkov oz. storitev. Z uporabo elektronske pošte razvijaš odnos z obstoječimi strankami in gradiš odnos s potencialnimi / bodočimi strankami.

E-poštni marketing ni navadno pošiljanje elektronske pošte, saj gre tukaj za pošiljanje e-sporočil ogromnemu številu stikom hkrati (več tisočim). Za to potrebuješ specializirane programe, kot je npr. Mailchimp. Več o njem bom povedal kasneje … Če bi to poskusili preko navadne e-pošte, bi naša e-sporočila končala v nezaželeni pošti, česar pa si seveda ne želimo.

Prednosti e-mail marketinga sta nedvomno enostavnost in cena. Pošiljanje e-pošte je cenejše kot druge vrste digitalnega marketinga. E-mail marketing je odličen za mala podjetja, ker je e – poštno marketinško kampanjo zelo enostavno nastaviti in spremljati. Še ena prednost je ta, da zelo velikokrat pogledamo na svoj e-mail. Aplikacijo e-pošte, kot je npr. Gmail, imamo nameščeno na vseh napravah, kot so pametni telefon, računalnik itd. Pametni telefon je ves čas z nami, tako je dostop do e-pošte izjemno hiter in enostaven.

E-poštni marketing se lahko prilagodi posamezniku in / ali skupinam strank. Temu rečemo personalizirana e-pošta. En tak primer je, da v e-mailu piše “Dragi Marko”, drug primer je npr. da kupcu (samo njemu), ki ima rojstni dan, pošljemo popust ob rojstnem dnevu, čestitko ipd. Takšne stvari povečajo zaupanje in zvestobo strank, ker je bolj osebno. Stranke se ob tem dejanju, ker vedo, da je bilo namenjeno le njim, počutijo cenjeno.

Tretji primer je lahko, da stranki, ki je pred kratkim kupila izdelek v tvoji spletni trgovini, pošlješ temu podobne izdelke. Spet drugemu, ki je opravil prvi nakup, se zahvališ za prvi nakup, tretjemu, ki se je prijavil na novičke, daš popust, se mu zahvališ za prijavo, daš kakšno darilo …

Kaj je e - mail marketing baza MediaAs

Kaj je baza strank, kako do nje in kako jo vzdrževati?

Prvi cilj vsakega podjetja mora biti gradnja kakovostne baze e-naslovov. S kakovostno bazo e-naslovov boš lažje dosegel prodajo. Ko le to dosežeš, je najpomembnejše, da z njo ravnaš pravilno. Posvečati ji moraš dovolj časa in vzdrževati odnos z obstoječimi strankami. To dosežeš s kakovostnimi vsebinami in informacijami. Seveda pa moraš delati tudi v smeri pridobivanja novih strank.

Bazo si lahko pridobiš tudi tako, da daš kak 10-% popust, če se naročijo na e-novičke, pri nagradnih igrah lahko prosiš za e-poštni naslov …

Cilj vsakega poslanega e-maila je odziv.

1. da e-pošto odprejo,
2. da kliknejo na povezavo.

Prisotna mora biti osebna komunikacija. Spodbudi jih, da ti odpišejo, postavijo vprašanje, pokličejo … Daj jim vedeti, da če jih karkoli zanima, si tu zanje, brezplačno.

E-pošto lahko pošiljamo celotni bazi ali pa po skupinah, npr. glede na aktivnost uporabnikov. Torej bazo lahko prilagajamo glede na to, kdo se odziva, kdo ne itd. Neaktivnim uporabnikom pošljemo e-pošto npr. enkrat na mesec ali nekajkrat ne leto, v glavnem bolj poredko. Ti e-maili pa naj vsebujejo zelo velike popuste, da bi jih spodbudili k nakupu. Aktivnim uporabnikom pa e-pošto pošiljamo bolj pogosto (npr. enkrat tedensko). Njim pošiljamo sprotno vsebino in pa tudi popust za zvestobo, zaupanje in dobro voljo.

Kaj je e - mail marketing vsebina? MediaAs

Kaj vse naj vsebuje e – poštna kampanja.

Ime pošiljatelja je prvo, kar uporabniki zagledajo, zato je izjemno pomembno, da je to ime tvojega podjetja, znamke, lastno ime ustanovitelja … nekaj kar si bodo ljudje zapomnili in jim bo vzbujalo zaupanje.

Naslov je bistvenega pomena, saj se, kar 50 % prejemnikov na podlagi le tega, odloči, če bo e-pošto sploh odprlo.

Vsebina naj ne bo samo prodajna, ampak tudi informativna. S tem pokažeš, da jih ne želiš samo “siliti” k nakupu in da ti ni mar le za prodajo izdelkov / storitev, ampak, da jim želiš tudi pomagati. Razmerje pa naj bo 80 % informativne narave ter 20 % prodajne.

Kakovostno je treba pripraviti tudi landing page, to je stran, kamor vodijo linki oz. povezave, na katere kliknejo uporabniki. To je lahko učinkovita / kakovostna spletna stran, dobro napisan blog, trgovina …

Treba je vedeti, da so prejemniki tudi ljudje kot ti, zato v tej smeri tudi razmišljaj. Kakšno e-pošto bi si ti želel prejeti, kakšne ne, ob kateri uri, ob kateri ne, kako pogosto itd. Zato se izogibaj pošiljanju prodajnih e-sporočil večkrat dnevno, vsak dan in ob neprimernih urah.

Raziskave navajajo, da je največ odprtih e-mailov v dopoldanskem času med 9:00 in 11:00 ter popoldne med 15:00 in 17:00. Torej med malico in odmorom v službi, ko ljudje hitro malo pobrskajo po telefonih in pa takoj po službi. Načeloma ni dobro pošiljanje prezgodaj in / ali prepozno. Če ne želiš pošiljati e-sporočil prezgodaj, se navaja kot dobra ura tudi, med 13:00 in 14:00.

Četrtek ob 10:00 je najboljši čas, sledi mu torek prav tako ob 10:00.

Po statistiki je v petek največ odprtih e-mailov, v torek, pa največ klikov na povezavo.

Ponedeljek ni ravno najboljši čas za pošiljanje e-mailov, ker komaj začenjamo s službo in niti nismo najbolj pri stvari. Mislim, da mi ni treba tukaj preveč razlagati, vsi vemo, kakšni smo v ponedeljek …

Med tednom, ko se ljudje že vpeljejo v službo, je torej bolje pošiljati e-maile. Sreda je še posebej dobra, saj je “zlata sredina” – ni niti začetek tedna, ko se nam ne da in pa ni tudi konec tedna, ko že študiramo o vikendu.

Vikend zna biti dober čas, ker so vsi doma, ampak ne za vse ciljne skupine in dejavnosti. V nedeljo zvečer se po statistiki množično uporabljajo digitalni kanali.

Ne sili v gnečo, ko vsi pošiljajo e-maile. Tipični takšni primeri so črni petek, božič, valentinovo … Tvoj doseg bo v tem času veliko manjši kot sicer. Namesto da siliš v gnečo, rajši izkoristi recimo slabo vreme, ko večina ljudi “čepi” na telefonih, saj jim je slabo vreme onemogočilo druge aktivnosti.

Statistika je super, vendar se ne moremo nasloniti samo nanjo, saj idealna ura in dan nikakor ne držita za vse. Na podlagi izkušenj ti predlagam, da na začetku poskusiš različne dneve in ure ter na podlagi analize sam / a ugotoviš, kaj je idealno zate (kdaj imaš največ odprtih mailov, največ klikov na povezavo … skratka, najboljši odziv tvojih strank).

Idealna ura in dan sta vedno odvisna od tvoje ciljne skupine in dejavnosti.

Vzemimo za primer:

– podjetje, kot smo mi, ki se ukvarja z izdelavo spletnih strani, za podjetja,
– podjetje, ki se ukvarja s prodajo družabnih iger za najstnike.

Za drugo omenjeno podjetje je verjetno petek zvečer in nasploh vikend najboljši trenutek, saj je petek, vikend, nimajo šole, na telefonih so, želijo si zabave, iščejo ideje, kaj bi lahko počeli s prijatelji itd.

Za nas pa je petek zvečer, sobota in nedelja verjetno najslabši trenutek, saj so naše potencialne stranke podjetniki, ki pa se v petek zvečer in med vikendom ne ukvarjajo s službo, ne razmišljajo o njej (ali pa), ampak se namesto tega rajši družijo z družino, gredo na kakšen izlet …

Vedno sledi svojim občutkom in poznavanju lastne ciljne skupine.

Kaj je e - mail marketing  MediaAs

Analiziranje podatkov

Učinkovitost poslanih e-mailov je treba tudi analizirati ter primerjati med seboj. Analiziraš lahko odstotek odprtih mailov, klikov na povezave, odjavljenih uporabnikov …

Kaj je e - mail marketing Mailchimp MediaAs

Mailchimp

Kot sem zgoraj obljubil malo več o Mailchimp.com, ki ga tudi sam uporabljam. Mailchimp je ameriška spletna aplikacija za ustvarjanje in vodenje e-poštne marketing kampanje. Obstaja brezplačna verzija, v kateri imaš lahko do 2 tisoč kontaktov, ki jim lahko vsak mesec pošlješ največ 10 tisoč e-mailov.

Najdražja verzija stane 1300 dolarjev na mesec, v njej lahko imaš do 200 tisoč stikov, ter jim lahko pošlješ do 3 milijone e-mailov na mesec.

Najcenejša plačljiva verzija stane 34 dolarjev / mesec, dobiš 2.5 tisoč kontaktov in možnost pošiljanja do 25 tisoč e-mailov na mesec.

Še nekaj ostalih verzij:

– za 59 dolarjev/mesec dobiš 2.5 tisoč kontaktov in 30 tisoč e-mailov / mesec,
– za 299 dolarjev/mesec dobiš 10 tisoč kontaktov in 150 tisoč e-mailov / mesec,
– …

Bazo lahko tudi prilagodiš svojim željam in potrebam. Če vzamemo za primer npr. verzijo, ki stane 299 dolarjev / mesec (navedeno zgoraj), v kateri imaš 10 tisoč kontaktov ter 15 tisoč e-mailov mesečno. Ti pa potrebuješ 10 tisoč kontaktov, a ne potrebuješ 150 tisoč e-mailov, ker boš e-maile pošiljal bolj poredko. V tem primeru si lahko izbereš verzijo, ki ima enako število kontaktov, a manjše število e-mailov.

V točno opisanem primeru sta dve možnosti:

– za 87 dolarjev/mesec dobiš 100 tisoč e-mailov. (kontakti so enaki – 10 tisoč).
– za 115 dolarjev/mesec dobiš 120 tisoč e-mailov. (kontakti so enaki – 10 tisoč).

Torej v tem blogu smo ugotovili, da e-mail marketing še zdaleč ni mrtev ter da če ga znaš dobro uporabljati, ti je lahko v veliko pomoč :). Za vsa dodatna vprašanja sem vam na voljo tudi na e-mail lucijan@mediaas.si.

Lucijan K.