Ti je izdelava spletne strani težek in preveč mučen podvig? Saj sploh ne veš, kako začeti? Ja, če ne veš potem je res težko in mučno in te čisto razumem, zakaj odlašaš, kljub temu da veš, da je v današnjih časih, moraš imeti. Dandanes podjetje brez spletne strani je ne kredibilno in se ne more razvijati. Lahko imaš, ne vem, kako dober produkt, ti nič ne pomaga, če zanj ne izvedo potencialne stranke. V tem blogu ti bom napisala glavne korake do izdelave spletne strani. Če jim boš sledil / a ni hudič, da ne boš imel / a super, odlično spletno stran, na katero boš ponosen / a, ki bo privabljala kupce in ki bo dvignila kredibilnost tvojega podjetja.
1. korak – določi ciljno skupino
V prvem koraku določi ciljno skupino, komu bo namenjena tvoja spletna stran (če prodajaš sladkarije, ne moreš ciljati na ljudi, ki se prehranjujejo zdravo, vegetarijancu mesa ne prodaš …). Če imaš servis gostinske opreme, moraš ciljati na gostince, saj fitnesarji te ne potrebujejo. Razmisli, kaj nudiš obiskovalcu strani, kakšen problem mu lahko rešiš.
2. korak – izberi platformo
Spletne strani že dolgo nam ni treba izdelovati od začetka, pisati kode. Poznamo kar nekaj platform, na katerih lahko izdelamo spletno stran. Delimo jih na odprtokodne sisteme in zaprtokodne sisteme.
Razlika med odprtokodnimi in zaprtokodnimi sistemi za izdelavo spletne strani.
ODPRTOKODNI SISTEMI
Najbolj znana sta WordPress in Joomla. Osebno prisegam na WordPress. Pri odprtokodnem sistemu potrebujete gostovanje za spletno stran, osnovno orodje je brezplačno za uporabo, na voljo je ogromno različnih grafičnih predlog, ki jih lahko prilagodiš potrebam svojega podjetja (nekatere predloge so brezplačne, nekatere pa plačljive). Vsekakor priporočam plačljivo predlogo saj tiste brezplačne načeloma delajo težave in sama jih nikoli ne uporabim. Moje stranke imajo že v ceno izdelave spletne strani všteto tudi predlogo. Prav tako 1GB gostovanja za eno leto. Še en plus pri WordPressu je ta, da ko ti izdelam stran jo lahko naprej tudi sam / a urejaš. Za lažji začetek ti pošljem navodila.
ZAPRTOKODNI SISTEMI
Zaprtokodni sistemi so napisani iz čiste kode. Napisal jih je neki posameznik ali podjetje, kar pomeni, da si popolnoma odvisen od njih, saj samo oni poznajo svojo kodo. Napisana je osnovna koda, vse drugo se razvija individualno in iz tega razloga so take spletne strani in trgovine zelo drage. Za tako stran predlagam, da se odločite le v primeru, ko potrebujete kompleksnejšo spletno trgovino. Na taki spletni strani sam / a ne boš mogel / a ničesar urejati.
SISTEMI ZA NAJEM
Poznamo tudi sisteme za najem. Nekako najbolj znani sta Wix in Shopify. Pri teh sistemih imaš poskrbljeno za vzdrževanje in gostovanje, ampak si spet odvisen / a od enega ponudnika. Prav tako je izbira dodatkov dokaj majhna. Treba je plačevati mesečno najemnino in stran ni nikoli tvoja.
Če si prišel / a do tukaj ti je že kristalno jasno, da prisegam in ti bom predlagala odprtokodni sistem WordPress, drugi me ne prepričajo.
3. korak – domena
Domena je naziv tvoje spletne strani. Primer: mediaas.si. Velikokrat naletim, da se stranka ne more odločiti katero domeno naj zakupi. Vedno predlagam, da je to naziv podjetja ali pa dejavnost, ki jo opravljate, če je le prosta, saj dva uporabnika ne moreta imeti iste domene. V večini primerov je domena, vezana na ime podjetja prosta, če pa želimo imeti domeno vezano na dejavnost, pa se velikokrat zgodi, da je zasedena. V mojem primeru “izdelavaspeltnihstrani.si” je že zasedena. Včasih se je vedno izbirala domena, vezana na dejavnost, saj je to pomenilo višjo uvrstitev v Googlu, danes ni tako. Če imaš domeno “šivanjeunikatnihoblacil.si” nikakor, ne pomeni, da boš na to ključno besedo na prvi strani, saj podjetja, kot je tvoje, vlagajo v marketing in te bodo prehitela. O tem sem že pisala in več si lahko prebereš tukaj. Kot sem zgoraj že omenila, domeno ti pri izdelavi spletne strani jaz zakupim in ti s tem olajšam delo, vse imaš na enem mestu.
4. korak – gostovanje
Da bi se tvoja spletna stran prikazovala na spletu, potrebuje gostovanje, treba jo je postaviti na neki spletni strežnik. Velikokrat primerjam spletno stran z avtom, in kot avto potrebuje neki parkirni prostor, nekje ga moramo parkirati, tako moramo tudi spletno stran nekje parkirati, na neki strežnik. Strežnik je računalnik, ki je neprestano povezan z internetom, na njem so posnete vse datoteke, potrebne za delovanje spletne strani (slike, strani …). Kot je za avto treba vsako leto plačati registracijo tako, je za stran treba vsako leto plačati gostovanje. Cene gostovanja so odvisne od tega, kako je velika in zahtevna tvoja spletna stran. Spet primerjam z avtom, bolj močen avto je, višja bo cena registracije, obsežnejša stran z več funkcij, izdelkov … potrebuješ večje in zmogljivejše gostovanje. Kot domeno tudi gostovanje uredim za svoje stranke in je prvo leto 1 GB gostovanja brezplačen. Osebno imam vse urejeno pri DOMOVANJU.
5. korak – načrtovanje spletne strani
Riši, briši, piši ali pa bova to skupaj počela. Nujno je treba določiti, komu bo stran namenjena, kaj želiš z njo doseči, kakšna vsebina bo gor, kako bo vse skupaj postavljeno, glavni meni … Z videzom strani moraš biti zadovoljen / a, saj stojiš ti zanjo, ampak je treba upoštevati tudi zahteve Googla in pa nekatere marketinške smernice. Vse lahko raziščeš in se naučiš sam / a, lahko pa za hitrejše in učinkovitejše delo najameš nekoga zunanjega, ki ti bo pri tem pomagal, te usmerjal in svetoval oz. izdelal zate spletno stran.
6. korak – izbira predloge
Izbrati je treba grafično predlogo, ki je najboljši približek tvoji spletni strani, ker pa je tega ogromno, sem v svojih začetniških napakah s stranko izgubila največ časa tukaj. Kar je najhuje sem stranko zmedla, da se na koncu ni mogla odločiti, katero naj izbere, jaz pa znova nove predloge in lovljenje kje je kaj, saj predloge razvijajo različni razvijalci in je vsaka predloga drugačna, drugačen urejevalnik … Zdaj v glavnem predlagam zgoraj omenjeno risanje na podlagi katerega sama izberem predlogo ali pa stran po skici zgradim kar s page builderjem. Že več kot eno leto prisegam na DIVI. Čisto enostavna gradnja iz skice, veliko predlog in kar je najboljše, je zate naknadno dodajanje vsebine igra.
7. korak – priprava vsebine
Čeprav se mogoče ne zdi, priprava vsebine vzame največ časa. Če ti stran izdeluje zunanji izvajalec, se zmenita v startu, kdo bo vsebino pripravil, saj se v večini primerov izdelava spletne strani zavleče, ker ni pripravljene vsebine. Pri pisanju besedila se upoštevaj smernice za pisanje za splet. Besedilo naj bo marketinško usmerjeno, obvezno naj vključuje ključne besede, po katerih te iščejo uporabniki. Fotografije naj bodo lastne, če pa jih slučajno nimaš, pa uporabiš s spleta, vendar pazi, zaradi avtorskih pravic ne smeš kar vseh po vrsti vzeti. Obstajajo strani, kjer je uporaba dovoljena. Jaz za svoje stranke večino fotografij vzamem iz canve, ki je tudi odlično orodje za oblikovanje. Fotografije lahko dobiš tudi na nekaterih drugih straneh, kot sta istockphoto.com, shutterstock.com, kjer so plačljive in pa na pexels.com ali pixabay.com, kjer so brezplačne. Te štiri strani so najbolj znane, obstaja pa jih, še kar nekaj.
8. korak – vnašanje vsebine
Ko imaš vse zgoraj našteto na svojo domeno, inštaliraj WordPress, dodaj predlogo in lahko začneš z vnašanjem vsebine. Če stran delaš sam / a vsebino lahko pripravljaš in vnašaš spotoma, če pa ti jo zunanji izvajale, boš mogel / a vso vsebino prej pripravit in nato poslat. Sicer stran lahko gradiš tudi neposredno z WordPressom, ampak je to malo težje, moraš se kar dobro spoznati z njim sploh zdaj, ko je posodobljen. Osebno raje izberem predlogo oz. gradim z urejevalnikom. Urejevalnikov je kar nekaj, najbolj znan bi lahko rekla, je Elementor, ki je do neke mere brezplačen, PRO verzijo je pa potrebno plačat. Osnovna brezplačna verzija omogoča veliko in se mi zdi, da ravno zaradi tega se večina odloča zanj. Sama pa, kot sem zgoraj omenila, prisegam na DIVI, ki je v celoti plačljiv, ampak je vreden vsakega evra. Prav tako predloge, ki sem jih dobila ob nakupu Divi-ja, so odlične, saj z uvozom le te si ne uvoziš nepotrebnega balasta kot pri drugih predlogah, kjer naložiš kup fotografij, vtičnikov … Pri divi predlogah se uvozi le nekaj fotografij, vse drugo pa dodajaš po potrebi.
9. korak – tehnično urejanje
Ko je vsa vsebina vnesena, poskrbi še za tehnične zadeve. Optimiziraj fotografije, poskrbi za osnovno on-site SEO optimizacijo in ne pozabi na piškotke. Za optimizacijo fotografij predlagam vtičnik Smuch. Za osnovno optimizacijo SEO prav tako potrebuješ vtičnik, najbolj znana sta Yobst in All in one seo, osebno prisegam na drugega. Oba sta top, je pač stvar izbire. S pomočjo vtičnika nastavi ključne besede, meta oznake … Za obvezne piškotke pa uporabim vtičnik GDPR.
10. korak – testiranje
Treba je preveriti vse povezave, zunanje naj se odpirajo v novem zavihku in teh naj bo čim manj, saj želiš, da obiskovalec ostane na tvoji strani in ne, da ga pošiljaš drugam kontaktne obrazce, če delujejo in v koliko imamo tudi trgovino, se obvezno opravi testni nakup. Preveri še prikaz na telefonu in poveži stran z Google Search Conzolo ter jo vrzi Googlu v indeksiranje. To je to, objavi jo na vseh možnih kanalih, pohvali se. Ne pozabi pa na marketin, ki je nujno potreben, saj žal sama stran ne bo prinesla novih strank, ti ne pomaga, če ljudje ne zvejo zate, za tvoje produkte ali storitve. O uspešni prodaji na spletu sem pisala tukaj.
Srečno! Če pa imaš kakršnokoli vprašanje, sem ti na voljo. Klikni na spodnji gumb in mi piši ali pa, če ti je lažje, me kar pokliči na 040 673 304.
Martina I.
Nedavni komentarji