Facebook je družbeno omrežje, ki ga že precej let, ogromno število ljudi, uporablja skoraj vsak dan.
Facebook oglaševanje pa nam je prav tako vsem znano, na tak ali drugačni način:
– Kot prodajalcu/oglaševalcu – ponudniku storitev/izdelkov.
– Kot stranki – ki se ji ti oglasi prikazujejo.
Oglaševanje preko Facebooka je lahko zelo uspešno in učinkovito, a le, če pravilno zastaviš Facebook marketinško kampanjo. V nasprotnem primeru lahko sam sebi preprečiš uspeh.
Recepta, ki lahko zagotovi 100 % uspeh pri oglaševanju, na žalost ni. Če pa upoštevaš smernice, ki ti jih bom povedal, boš zagotovo bolj uspešen, kot sicer in rezultati bodo pozitivnejši.
Facebook Ads Manager
Za oglaševanje se uporablja Facebook Ads Manager, ki se nahaja v ozadju Facebooka. Obstaja tudi enostavnejša oblika imenovana Ads Center, ki se nahaja na samem Facebooku, pod zavihkom “oglasi”. Ta je precej enostavnejša, a zaradi tega tudi manj učinkovita in ima manj funkcij ter možnosti. Možno je narediti samo oglas in ne celotne kampanje, nabora oglasov itd. Vsa podjetja in marketinške agencije uporabljajo torej zahtevnejši in boljši Facebook ads manager. Obstaja tudi mobilna aplikacija Facebook Ads.
Facebook Pixel
Pred začetkom je treba nastaviti tudi Facebook Pixel za sledenje, s katerim povežeš svojo spletno stran/trgovino s Facebookom oz. Facebook Ads Managerjem. Ta ti omogoča pravilno sledenje svojim strankam in natančno analizo. S pomočjo Facebook Pixla Lahko vidiš, koliko uporabnikov je zaradi oglasa kupilo izdelek, koliko strank je dalo izdelek v košarico, a nakupa ni opravilo … Brez Facebook Pixla tega žal temu ni mogoče slediti. Posledično ne boš natanko vedel, kateri oglas je najučinkovitejši ipd.
S pomočjo Facebook Pixla pa lahko Facebook tudi optimizira vaše oglase glede na reakcije uporabnikov.
Osnovni elementi Facebook kampanje
Prvo kar boš zagledal, ko prispeš v Facebook Ads Manager, so osnovni elementi Facebook kampanje:
– Oglaševalska akcija (kampanja, angl. Campaign).
– Nabor oglasov (angl. Ad Set).
– Oglas (angl. Ad).
1. Campaigns – to je prva stopnja, kjer določiš cilj celotne kampanje (Sporočilo, promet, konverzije, potencialne stranke …).
– Sporočilo – želiš si, da te potencialne stranke kontaktirajo (npr. ena od možnosti je, da ti pišejo direktno na Messenger).
Ta oglas bo prikazovalo tistim uporabnikom, ki ti bodo najverjetneje pisali. Facebook s svojimi algoritmi najde uporabnike, ki velikokrat kontaktirajo podjetja, jim pišejo, velikokrat kliknejo na gumb “Pošlji sporočilo” …
– Promet – s tem želiš povečati obisk na svoji spletni strani, blogu …
Ta oglas se bo prikazoval tistim, ki bodo najverjetneje kliknili na povezavo, ki pelje na tvojo spletno stran, blog …
– Konverzije – konverzija pomeni nakup. Torej oglas se bo kazal tistim, ki jih tvoje podjetje/dejavnost zanima in bodo tvoj izdelek/storitev najverjetneje kupili.
– Potencialne stranke – uporabnikom se s pritiskom na gumb odpre npr. obrazec (ena od možnosti). Ta obrazec zahteva ime, priimek, e-mail itd. Tisti, ki si želijo, ga lahko izpolnijo.
Tukaj jim moreš nekaj ponuditi v zameno za prijavo. Ker, zakaj bi se prijavili, če nimajo nič od tega?
Lahko jim ponudiš kakšno brezplačno knjigo, priročnik itd., ki si jo/ga napisal … Navedeš lahko, da če jih zanimajo novosti iz sveta spletnih strani ali karkoli ponujaš, se s pritiskom na spodnji gumb “prijava”, prijavijo na tvoje e-novičke. V zameno za prijavo ponudiš kakšen popust …
Ti uporabniki se zavedajo, da jih bo to podjetje kasneje kontaktiralo. Pridobivanje potencialnih strank, na tak način, ti lahko pomaga pri gradnji dobre in kakovostne baze (več o tem si lahko prebereš v prejšnjem blogu, ki sem ga napisal, z naslovom “e-mail marketing”).
2. Nabor oglasov – Tukaj določiš publiko (starost, spol, ključne besede oz. angl. tags, proračun, časovni razpored …).
Proračun (angl. Budget) – je lahko dnevni (dnevna poraba oglasov) ali skupni (skupna poraba oglasov). Denar je namenjen vsem oglasom znotraj istega nabora oglasov ter se mednje razporedi glede na učinkovitost.
Časovni razpored – kdaj naj sej oglas začne prikazovati in kdaj naj se zaključi.
Vzemimo za primer, da narediš 3 oglase. Dnevni budget (daily budget) imaš 5 €, trajanje oglasa pa si nastavil na 1 teden. To pomeni, da bo ta oglas porabil do konca 35 €. En dan lahko prekorači teh 5 € na dan, drug dan porabi manj, a do konca tedna, ne bo nikakor porabil več kot 35 €.
Torej 1. oglas porabi 20 €, 2. oglas 10 €, 3. pa 5 €, kar pomeni, da naj bi bil tisti z 20 € najučinkovitejši in je Facebook na njem posledično tudi porabljal več denarja ter mu posvečal več pozornosti. Tisti s porabo 5 € pa naj bi bil od teh treh najslabši. Vendar to ne drži.
Vsak oglas pa je treba tudi posebej pregledati, ker lahko, da ima oglas, ki ti porablja največ denarja (“najučinkovitejši”) manjši učinek od ostalih. Če je tvoj cilj, da čim več ljudi klikne na povezavo, si želiš čim več klikov in čim večji CTR. Torej lahko se zgodi, da ima ta oglas manjši CTR od ostalih, zato lahko ta oglas ugasneš in vidiš, kaj se nato zgodi.
Primer: 1. oglas je porabil 25 €, 2. pa 15 €. Pri pregledu CTRja pa ugotoviš, da ima oglas, ki je več porabil, manj klikov in nižji CTR. V takem primeru priporočam, da se slabši oglas ugasne, za kakšna dva dni in se spremlja stanje.
Sploh pri kampanjah s ciljem “Sporočilo”, za katero je Facebook v Evropi in na Japonskem ukinil, da lahko natanko vidiš, koliko sporočil si dobil, od posameznega oglasa. Namesto števila sporočil, ti kaže samo “_”. Če bi Facebook kazal točno število sporočil (1. oglas – 3 sporočila, 2. oglas – 5 sporočil …), ki smo jih prejeli preko določene oglasa, kot je to npr. pri konverzijah (točno veš, koliko si prodal s katerim oglasom), prometu itd. bi to bilo veliko lažje in ne bi bilo treba kaj preveč razmišljati, kateri je uspešnejši. A žal ni tako.
Obstajajo neke splošne statistike, ki je prav, da jih spremljamo, ne smemo pa se jih držati kot pijanec plota. Kot sem že zgoraj omenil še enkrat, poudarjam, da je res za vsako podjetje nujna analiza oz. testiranje, saj ne delujejo pri vseh iste zadeve. V kolikor se zadeve ne analizirajo oz. stestirajo, je oglaševanje neučinkovito in je dobesedno metanje denarja skozi okno.
3. Oglasi – tukaj ustvariš želen oglas oz. oglase. Dodaš sliko, gumb (Call to action – nakup, pošlji sporočilo, več informacij …), povezavo (kam naj prej omenjeni gumb pelje), primarno besedilo (tekst nad sliko, v oglasu), naslov … Torej na kratko, vizualni izgled oglasa, ki se bo prikazoval uporabnikom Facebooka in Instagrama.
25 napačnih prepričanj o Facebook oglaševanju
5 napačnih prepričanj:
1. Vsi so moje potencialne stranke.
2. Glavno, da se oglas nekomu prikaže.
3. Imam svoj sistem in se ga bom držal.
4. Ne zanima me statistika.
5. Oglasi so vse.
1. Vsi so moje potencialne stranke:
Facebook uporablja ogromno število ljudi. Četudi prodajaš povsem vsakdanjo stvar (npr. šampon, milo, zobno pasto …), je treba vedeti, da niso vsi tvoji potencialni kupci. Ne smeš ciljati preširoko, a tudi ne preozko.
Dobro je treba zastaviti ciljno skupino. To je skupina ljudi, ki jih tvoji izdelki zanimajo. Te dosežeš s ključnimi besedami in življenjskimi dogodki.
Ključna beseda je lahko npr. šampon za mastne lase, to pomeni, da Facebook sam najde takšne ljudi, preko svojih algoritmov, ki jih takšne vrste šamponi zanimajo (večkrat to iščejo, gledajo, berejo o tem …).
Da ciljno skupino še zožiš, pa je treba določiti tudi lokacijo, starost, spol.
Ciljno skupino lahko določiš sam, s poznavanjem ciljne skupine. Lahko pa narediš nekaj testnih oglasov in vidiš, kaj ti najbolj ustreza. Vzemimo za primer spol. Lahko ga določiš glede na poznavanje lastne ciljne skupine. Če prodajaš izdelke za dojenčke, lahko daš spol ženski, saj iz izkušenj veš, da to po navadi gledajo, izbirajo in kupujejo mamice in ne očeti. Spet drug primer, če prodajaš televizijo, lahko določiš moški spol, ker to delo, ženske po navadi prepustijo moškim. Seveda v obeh primerih lahko najdemo tudi moške in ženske. V prvem primeru samohranilc oče in v drugem primeru, samska ženska. A tega je malo, pri oglasih pa vedno ciljaš na večino.
Npr. lahko pa bi, kot sem rekel naredili testne oglase in dali oba spola, potem pa na podlagi tega videli, katerega spola je več in potem na podlagi tega določili spol, ki ga bomo od zdaj naprej targetirali v oglasih. V primeru, da bi procentualno bilo približno enako, targetiramo oba, če pa kateri drastično prevladuje, določimo le tistega in s tem povečamo doseg in uspešnost oglasa.
S tem dosežeš, da bo oglas kazalo le ljudem, ki jih tvoji izdelki oz. storitve res zanimajo.
Največja napaka je, da targetiraš napačno ciljno skupino, kajti v tem primeru ti nič ne pomeni velik budget in odlično izdelani oglasi. Za uspešno oglaševalsko kampanjo je nujno, da ciljaš na pravo skupino ljudi.
Primer: Meni se prikaže oglas, novega audija v vrednosti 70.000 €. Oglas me lahko zelo pritegne, saj je odlično izdelan pa še rad imam audije, kliknem gor, si kaj preberem, a kaj jim to pomeni, če si jaz, ki sem še lani bil študent, tega nikakor ne morem privoščiti. No nekoč si ga pa bom, sam povem. V tem primeru je treba ciljati na višji sloj, ki si to lahko privošči.
Cilj vsakega oglasa je konverzija (prodaja). Kliki na povezave, velik doseg, prikazi, ti torej ne pomenijo nič, če se to ne pretvori v nakup. Je pa tudi to v redu za prepoznavnost blagovne znamke in pa za našo spletno stran, saj več obiskov ima, Googlu je ljubša.
Primer:
Bolje je imeti natančno določeno ciljno skupino in doseg le 10.000 ljudi (pri tem pa prodaš 10 izdelkov). Kot pa preširoko zastavljeno ciljno skupino, kjer je doseg 100.000 ljudi (pri tem pa dosežeš prodajo le 1 izdelka). Seveda to govorim v primeru, da si želimo čim več izdelkov, oz. storitev prodati, če pa delamo na prepoznavnosti, pa je ravno obratno.
2. Glavno, da se oglas nekomu prikaže
V tem času, ko je oglasov na družbenih omrežjih tako veliko, nekaterih sploh ne opaziš. Ti se ti prikazujejo med tem, ko listaš po vsebini ali gledaš zgodbe (storije) svojih prijateljev. Ker trenutno ne razmišljaš o nakupu nečesa, ampak le o tem, kaj so objavili tvoji prijatelji, se jim ne posvečaš.
V primeru, ko pa razmišljaš o npr. novih hlačah in jih že nekaj dni iščeš in gledaš po raznih straneh, te lahko taki oglasi hitro spodbudijo k nakupu.
Raziskave pravijo, da moreš oglas videti sedemkrat, preden boš začel razmišljati o nakupu. Zaradi tega ni dovolj, da se oglas samo prikaže enkrat in je to to, ampak se mora prikazovati konstantno. Večkrat, ko oglas vidiš, večja je verjetnost, da postaneš stranka. Po prvem prikazu oglasov se namreč le majhen % ljudi odloči za takojšen nakup.
3. Imam svoj sistem in se ga bom držal
Pri Facebook oglaševanju je treba veliko eksperimentirati. Pred začetkom in tudi kasneje je treba narediti raziskave. Tako ugotoviš kaj tvojem podjetju najbolj ustreza, kateri cilj je najboljši za tvoje podjetje (promet, konverzija itd.)…
Npr. za podjetje, ki ima spletno trgovino in prodaja oblačila (Zalando, About You …), je neposredna prodaja zagotovo najboljši način, saj če vidiš lepo majico te, zanima samo nakup in nič drugega, njim pa je tudi v interesu, da ti to majico prodajo. Prav tako pa po navadi točno veš, kaj si želiš (barva, številka, znamka …). Ženske, ko se ne morejo odločiti, se po navadi posvetujejo s prijateljico, mamo, sestro … Mi moški pa itak ne kompliciramo. Vse informacije, ki pa jih potrebuješ o določeni majici, hlačah pa imaš itak na spletni trgovini zraven napisano.
Npr. če pa si pa podjetje, kot smo mi, ki izdeluje spletne strani, je veliko boljše za Call to action gumb uporabiti “Pošlji sporočilo”. Saj spletna stran ni izdelek, ki ga vidiš in pač kupiš. Treba se je prej pogovoriti, kakšne so želje stranke, kako obsežno stran si želi, kaj stran mora omogočati, ko se vse to pomenimo, se lahko šele takrat pogovarjamo o izvedbi posla. Tudi v primeru, da posla ne sklenemo takoj, ostanemo s svojimi potencialnimi strankami v stiku. Lahko jim pošljemo enkrat tedensko kakšne novičke preko e-mail marketinga, bloge, popuste … Prav tako ne smemo pozabiti na redno objavljanje na družbenih omrežjih. Objave naj bodo različne, lahko so kakšni koristni nasveti, kakšne motivacijske objave. Zelo dobro je pa, tudi če objavimo, kaj o sebi, saj s tem, razvijamo bolj pristen odnos s strankami.
Tukaj sem dal le dva najboljša primera za dve popolnoma različni dejavnosti. Seveda pa je dobro, da imaš različne načine (cilje konverzije). Dobro je imeti hkrati veliko različnih oglasov (nekateri naj bodo prodajne, nekateri pa informativne narave). Zdaj na katere, informativne ali prodajne oglase vložiti več denarja, je odvisno, kaj želimo doseči (graditi prepoznavnost ali želimo doseči čim večjo prodajo).
Saj vem, da sem že nadležen, a še enkrat poudarjam, testirajte, testirajte in še enkrat testirajte z malimi budgeti. Ko točno ugotovite, kaj pri vas najbolj deluje, šele takrat povečajte budget na učinkovitih oglasih. Saj v nasprotnem primeru, kot sem že omenil, bo samo metanje denarja skozi okno.
Če podam en aktualen primer, in sicer mi imamo trenutno nastavljeni dve oglasni kampanji, informativne in prodajne narave. S tema dvema različnima kampanjama pa pridobivamo nove potencialne stranke in pa gradimo tudi prepoznavnost podjetja. Facebookovi algoritmi so pa nastavljeni tudi tako, da se prikazujeta obe kampanji istim ljudem, kar pomeni, da tudi kampanja informativne narave spodbudi bralca k nakupu, ko zasledi prodajni oglas.
Če ti prodaja, ne uspeva oz. se je ustavila, potem je treba nekaj spremeniti. Morda je problem cilj, slika, tekst (preveč, premalo), barva Call to action gumba, naslov … Vse to, pa čeprav se nam ne zdi velika stvar, zelo vpliva na uspešnost oglasov. Ljudje se na podlagi vizualnega izgleda oglasa odločijo, ali bodo oglas sploh pogledali in/ali, kliknili nanj, njegovo povezavo ipd.
Če imaš slike in ti ne gre, poskusi z videom. Ta je lahko narejen računalniško, s kakšnim programom (npr. Canva) ali pa posnameš lastni video (v katerem si ti ali kakšen tvoj sodelavec/zaposleni in poveš nekaj). Drugi omenjeni način je dober, saj stranke takoj vidijo, kdo stoji za podjetjem in je bolj osebno ter vam posledično bolj zaupajo kot podjetjem, ki se skrivajo za logotipom.
Tukaj lahko še povem nekaj več o A/B testiranju. Torej Ustvariš dve verziji oglasa in testiraš, katera je bolj uspešna oz. na katero se ljudje bolj odzivajo (kateri prinaša boljše rezultate za manj denarja – posledično bo tudi to zapisano pod ceno na rezultat oz. klik. Manjša, kot je boljše, je). Budet razdeliš na enakovreden del in pustiš, da se oglasa naključno prikazujeta enako časa.
4. Ne zanima me statistika
Statistiko je treba spremljati. Tako ugotoviš, kaj se splača, kaj ne, kaj deluje, kaj ne … torej, kaj je treba spremeniti in kaj pustiti pri miru.
Nekaj pojmov, ki jih treba spremljati:
– CTR
– Conversion Rate
– Engagement Rate
– Impressions
– CPM
– PPC
– Budget
Click Through Rate:
Dobimo, če število ogledov oglasa delimo s številom ljudi, ki so kliknili na povezavo. Torej če ima oglas 10.000 ogledov in 100 klikov na povezavo, je CTR 1 %. Večji kot je CTR, bolj uspešen je tvoj oglas. Saj to pomeni, da pritegne več ljudi, da kliknejo na povezavo. Čeprav še to ne pomeni, da bodo ti ljudje opravili konverzijo (npr. nakup) si vseeno na dobri poti in si opravil že velik del, ker ti jih je uspelo pritegniti in povabiti na svojo stran, trgovino, blog, članek …
Stran, na katero povezava pelje, more biti urejena, da ljudi pritegne, da ostanejo na njej. V današnjih časih je najbolj pomembna, da je stran hitra in odzivna.
Nizek CTR pomeni, da oglas ni zanimiv in da ne prepriča uporabnika.
Lestvica CTRja:
0-1 – zelo slab CTR
1-1,5 – slab CTR
1,5-2,5 – dober CTR
Nad 2,5 – odličen CTR
Conversion Rate:
Pove, koliko ljudi je naredilo tisto, kar smo od njih pričakovali. To je lahko, to, da so opravili nakup, kliknili in si prebrali naš blog, izpolnilo obrazec, napisali sporočilo … Tudi tukaj ljudi, ki so to naredili, delimo s celotnim številom, ki so oglas videli in dobimo odstotek uspešnih interakcij. Prav tako večji, kot je odstotek, boljše je za nas oz. bolj uspešen je oglas.
Engagement Rate:
To je podatek o številu ljudi, ki so kakorkoli reagirali na naš oglas. Se pravi neki odziv, pa naj bo to všeček, komentar, klik itd. Večji kot je odziv, boljši je oglas. Posledično se bo večkrat prikazoval. Spet je treba to deliti s celotnim številom, da dobimo odstotek.
Impressions:
Število ljudi, ki se jim je oglas prikazal.
Tukaj zasledimo pojma:
Doseg – število različnih ljudi, ki jih je tvoj oglas dosegel.
Prikaz – skupno število prikazov tvojega oglasa.
Primer: če se je tvoj oglas prikazal 15 ljudem in vsakemu 3x, potem je doseg 15, prikazov pa 45.
CPM:
Cena, ki jo plačuješ za 1000 prikazov.
PPC:
Pay Per Click, je eden najpogostejših načinov oglaševanja na Facebooku. Čeprav je prikazovanje oglasov brezplačno, se vsak klik plača.
Budget:
Je količina denarja, ki ga namenimo za posamezno oglasno kampanjo. Boljši kot je oglas, manj denarja boš porabil, hkrati pa dosegel boljše rezultate.
Če je tvoj idealni strošek na konverzijo 5 €, namenite dnevni “budget” vsaj 5 €.
Oglase pusti delovati vsaj 24 ur ali več ter nato preglej, kdo je zmagovalec in kdo poraženec.
Tiste oglase, ki cilja ne dosegajo, ugasni.
Oglase, ki delujejo pusti delovati še naprej in jim postopoma povečuj budget (približno 20 % trenutnega “budgeta” v 48-ih urah). Budget je treba povečevati ali zmanjševati po malem. Npr. če je budget 10 € na dan, potem ga povečaj na 12 €, šele potem na 14 € itd. Ne takoj preskočiti na 20 €, 50 €, 100 € ipd., ker s tem podereš in zmedeš oglase.
Ne takoj obupati. Če oglas v prvih dneh ne prinaša želenih rezultatov, ne takoj vsega ugasniti. Budget se mora porazdeliti med vse oglase, zato lahko traja tudi več tednov ali mesecev, da najdete pravi oglas, ki prinaša želene rezultate. Vsaka kampanja naj traja 2 tedna do 1 mesec in šele potem, če ni želenih rezultatov, analiziranje, kaj je šlo narobe.
Logično je, da si z večjim proračunom, tudi bolj uspešen, a to drži le v primeru, če si kakovosten. Če vzamemo za primer veliko in malo podjetje, ki naredita enako kvalitne marketinške kampanje in ima ena znatno večji proračun, bo tista uspešnejša. Če pa malo podjetje naredi veliko kvalitetnejše oglase, bolje opredeli ciljno skupino … pa se lahko to hitro obrne. Čeprav bo po vsej verjetnosti še vseeno zaslužilo manj denarja zaradi veliko manjšega proračuna, bo pa odstotek zaslužka večji. Na dolgi rok se bo to poznalo. Račun se bo polnil, tvoj proračun za oglase se bo večal in čez čas lahko dosežeš proračun večjega podjetja, zaradi boljših oglasov pa boš imel prodaje in zaslužka več. Tako pa posledično postaneš tudi boljši od konkurence.
Manj kot daš denarja, manj bo tudi učinka. Statistika navaja, da je treba v marketing vložiti približno tretjino želenega zaslužka. Torej če želiš zaslužiti 300 €, bo treba vložiti 100 € v oglase.
Budget se seveda, razlikuje glede na dejavnost in cene tvojih izdelkov/storitev.
Če prodajaš potiskane skodelice za 10 €, ali pa spletne strani za 500 €, seveda ne moreš za enak budget pričakovati enakih rezultatov. Npr. v tem primeru, če vložiš 100 € v oglase, boš skodelic prodal npr. za 300 €, kar pomeni, da boš prodal 30 izdelkov. Z enakim budgetom lahko pričakuješ 1 nakup ali celo nič, kajti glede na ceno 500 € nisi vložil niti tretjine želenega zaslužka.
Tudi časovno bo popolnoma drugače, kajti s takšnim budgetom lahko skodelico prodaš že prvi dan in jo po vsej verjetnosti tudi boš, za prodajo ene same spletne strani pa boš morda čakal z enakim budgetom, 1,2,3 tedne ali pa še celo več.
Naša spletna stran “mini”, stane 500 €. Za oglase bi morali nameniti približno 50-160 €, da bi dosegli 1 prodajo. Za 10 prodaj bi morali torej odšteti 500-1600 €, kar se mogoče zdi veliko za oglaševanje, a zaslužili bi 5000 €. Kar je potem, od 3-10x večji zaslužek kot vložek.
5. Oglasi so vse
Oglasi niso vse, treba je tudi vlagat drugam, kot je tvoja Facebook stran. Da vaši sledilci dobijo koristne vsebine in informacije, da jih ne izgubiš. Objavljati je treba redno na tvojo Facebook in Instagram stran. Uporabljaj tudi hastage. Ko dobiš kak všeček, komentar od nove osebe, ki še ni tvoj sledilec, ga prosi za všečkanje strani.
Stran je treba ohranjati živo, da ne padeš iz Facebookovega algoritma. Več kot imaš všečkov, komentarjev … Večkrat te bo Facebook prikazoval. Ne objavljati samo prodajnih vsebin, ampak bodi tudi poučen, informiraj svoje sledilce … Pogovarjaj se s sledilci, odgovarjaj na komentarje itd. Vse to je investicija, s katero dviguješ zaupanje vase in v svojo znamko in se ti bo na tak ali drugačni način enkrat povrnila.
Oblikovanje oglasa – vizualni del
Za oglas lahko uporabite eno sliko, več slik ali videov ali pa zbirko slik ali videov. Lahko ustvarite nov oglas ali pa izberete že obstoječo objavo iz svoje Facebook strani.
Pri oglasu moraš vedeti, da prvo kar vidimo, je sredina oglasa, se pravi slika ali video. Zatem vedno pogledamo navzdol, zato naj bo naslov privlačen in šele na zadnje navzgor, kjer je besedilo, ki naj ne bo predolgo.
Facebooku so video oglasi prioriteta. Priporoča se kvadratna dimenzija 1:1, tako je omogočena maksimalna kompatibilnost na mobilnih napravah in tudi na namiznih računalnikih. Najboljši so videi, ki so krajši od 15 sekund.
Prve 2-3 sekunde so ključnega pomena. Te te morejo pritegniti in odstopati od ostale vsebine. Če jih ne pritegneš v prvih sekundah, si jih izgubil.
Slika naj bo vsaj 600×600 pixlov, prav tako kvadratne dimenzije. Tako lahko zavzame maksimalno prostora na Facebookovem viru novic.
Lahko vidite tudi predogled na različnih mestih (placementih) in na različnih napravah, torej kako bo oglas izgledal. Ta se vam sproti med urejanjem več čas posodablja. Pred objavo ti priporočam, da vedno pogledaš v predogled, če bi rad kaj spremenil, če ni kaj tam, kot si si želel itd.
Treba je določiti tudi naslov, ta more biti tak, da bo pritegnil kupce. Priporočam, da stestirate vsaj 2-4 naslove, preden se odločite za najboljšega oz. najprimernejšega. Izogibajte se naslovom, kot so, ime podjetja, lokacija, “preberite si več” ipd.
Primeren naslov je lahko npr. “najzabavnejša igra v Sloveniji”, “Čist’ hude spletne strani”, “luksuzni avtomobili” …
Primarno besedilo je tisti del nad sliko/videom. Tukaj ne pozabite na emojije. Začetek mora pritegniti kupce, da ne listajo (skrolajo) naprej.
Izogibajte se preveč tekstu na fotografiji in pa tudi v primarnem besedilu. Če napišeš preveč, ne bo nobeden bral, napiši le bistvo, tako, da jih pritegneš in takoj vejo, kaj ponujaš. Facebook se je odločil, da oglasov, ki imajo 20 % teksta na samih fotografijah ali ne bo več prikazoval ali pa bodo oglasi redkeje prikazani.
Meni osebno je všeč, da slike nimajo napisov ali pa da jih imajo minimalno, slike so z razlogom slike in naj to ostanejo, ne pa da so polne nekih čečkarij.
Opis je tekst pod sliko. Tukaj bodite jasni in izvirni.
Izberi tudi ustrezni gumb Call to action (nakup, več informacij, prijava …).
Lahko traja tudi do 24 ur, preden se vaš oglas začne prikazovati. Facebook bo najprej oglas pregledal in se prepričal, da ne kršiš nobenih njihovih pravil. Šele po pregledu ga bo Facebook spustil naprej.
Postavitev oglasov
Facebook Ads Manager ti omogoča, da sam določiš, kje naj se oglasi prikazujejo. Naj bo to v zgodbah na Facebooku (storijah), v storijah na Instagramu, “news feedu” na Facebooku … Lahko pa to določi tudi Facebook sam. Tukaj ti predlagam, da na začetku stestiraš, kje se ti najbolj splača in se potem tega držiš. Se pravi prvo pustiš Facebooku, da sam določi, kje naj se oglas prikazuje, oz. izbereš, kar vse. Po par dneh pa preveri, kje imaš najboljši doseg.
Na to bodi še posebej pozoren, ko narediš oglas, ki je specifičen za določeno napravo, npr. za telefon ali računalnik. Torej če si naredil specifičen oglas za napravo, da nato tudi sam točno določiš, kje naj se prikazuje in ne prepustiš te naloge Facebooku. Saj ti v tem primeru natanko veš, kje hočeš, da se prikazuje in s katerimi mesti je kompatibilen.
Na začetku lahko narediš oglase za vse kanale, platforme … kasneje pa ugotovi, katera ti prinaša največ in naredi nov oglas samo za ta kanal, platformo …
Oglas na Instagramu bo morda drugačen kot za Facebook, prav tako bo oglas v zgodbi (storiju) Facebooka drugačen kot oglas, ki se bo prikazoval v viru novic (prav tako v Facebooku), ni pa nujno. Zaradi tega vedno preveri, kako se slika, besedilo … prikazuje na različnih napravah (računalnik, telefon …), aplikaciji (Instagram, Facebook) in na različnih mestih (stori, vir novic, desna stran Facebooka …).
Še nekaj informacij za lažje odločanje…
Retargeting tudi ni slaba stvar. To pomeni, da targetiraš ljudi, ki so že obiskali tvojo spletno stran. A ta deluje le pod pogojem, da na stran pripelješ res potencialne kupce in da ne zgrešiš ciljne skupine.
Sodeluj z agencijo, ki pozna tvojo dejavnost, pa četudi dela s tvojo konkurenco. To namreč pomeni, da že imajo izkušnje in prakso iz tvoje branže. Tako bodo že v samem začetku znali pravilno zastaviti marketinško kampanjo in ne bodo porabljali preveč časa za učenje, analiziranje, testiranje … Vedeli bodo že natanko, kaj se splača, čemu se izognit itd. V nasprotnem primeru, če izbereš agencijo, ki še ni delala kampanje za tvojo dejavnost, lahko analiziranje in testiranje traja tedne ali celo mesece.
Velika podjetja se velikokrat odločajo za zunanje izvajalce in agencije, pa čeprav imajo znotraj podjetja mojstre na tem področju. Kot sem že prej omenil, je taka odločitev dobra, saj imajo te agencije veliko izkušenj in prakse ter bodo že v začetku pravilno zasnovale oglase. Tukaj morem še omeniti, da tudi mi ponujamo vodenje Facebook marketinške kampanje 🙂
Za vsa dodatna vprašanja sem ti na voljo tudi na e-mail lucijan@mediaas.si.
Lucijan K.
Nedavni komentarji